Hva jobber du med denne uken? Har du en kul utfording du prøver å løse?
Jeg sitter og leser til en eksamen som er rett rundt hjørne. Og tradisjonen tro er det da selvsagt en million andre ting som plutselig blir MEGA interessant. I går fikk jeg idéen om å lage en wysiwyg (what you see is what you get) editor i react. Tenkte jeg kunne bruke det til å skrive notater under studiene. Da kan jeg lagre notater på en nettside, kanskje dokumenter litt av læringsporsessen, og ikke mist (kanskje kun) gjøre hele noteringsprosessen litt mer gøyal. Jeg er jo da selvsagt veldg tidlig i prosessen, men prøver nå å finne ut om det lar seg gjøre på en relativt sikker måte.
Tenkte å starte med noe som dette:
- Definere et markeringsspråk, feks: £type£ Denne setningen skal være av type.
- Ta input string, splitte den på hver type, mappe setning påfølgende type-definisjon til et html element med JSX, <type> {setning} </type>.
- Mapping fra £type£ til <type></type> blir selvsagt ikke direkte. Ser for meg at jeg lager en switch hvor jeg mapper et egendefinert type-navn til en funksjon som pakker en string inn i en html tag.
- Outpute html-elementet til en div.
Ja, det her er ikke så veldig gjennomtenkt, men uansett så blir nok det ukens (+++) utfording (i tilegg til eksamenslesning da). Hva jobber du med denne uken?