JetBrains Space

Ser ut som JetBrains har laget slack, jira, og github i ett verktøy. Ganske ambisiøst :o

2 Likes

Bra med konkurranse! Og de lager jo kvalitet, så det blir nok bra! Forhåpentligvis åpner de for flere måter å styre prosjekter på som ikke er gjennomsyra av AtlassianScrum :tm:

Ja, men lurer på om det i det hele tatt er mulig? Trello løser allerede de problemene (det er bare å ta vekk funksjonalitet fra Jira så er du i mål). Men mange organisasjoner velger fortsatt Jira fordi du har uendelig med fleksibilitet der, noe som er høyt verdsatt av ledelsen i mange bedrifter. Men hvis jeg fikk en tier hver gang noen sa “jeg har ikke helt satt meg inn i det jira greiene” hadde jeg vært rik. Hvis JetBrains skal fikse problemene til Jira må de finne en måte å lage noe som er enkelt og raskt, og samtidig overbevise ledelsen i bedrifter om at det er minst like fleksibelt som Jira.

Det JetBrains Space kan vinne (og tape) på er at alt er samlet i ett verktøy. Det kan hjelpe til med å overbevise ledelse om at det er et godt valg. Samtidig kan det gjøre at man må ta til takke med dårlige verktøy bare fordi de er en del av pakka. Spent på å se hvor det ender opp. Som du sier så produserer jo JetBrains høy kvalitet ellers.

2 Likes