Ønsker tips til stille, men digg tastatur

Det er på tide med en liten oppgradering på tastatur-fronten her i gården. Jeg har i utgangspunktet kun to kriterier, at det er stille og at det er mega digg å skrive på.
Noen som har en favoritt? Gjerne med en prislapp under 2k.

Jeg sverger vanligvis til mekaniske tastatur, helst cherry-mx blue, men jeg hadde dette tastaturet, Logitech k740 på jobb, og det er faktisk det beste ikke-mekaniske jeg har brukt! Kan anbefales

2 Likes

Liten oppdatering:

Komplett var tomme for Logitech K740 da jeg skulle bestille. Så da, litt ut av utålmodighet og litt ut av forfengelighet endte jeg opp med Razor Cynosa. Har hatt det i litt over en uke nå, og må si jeg er godt fornøyd med kjøpet. Det virker solid, er digg å skrive på og ikke minst stille. Kan anbefales for de som vil ha et rimelig tastatur :slight_smile:

3 Likes

Jeg har lenge prøvd å lete etter drømmetastaturet og tror jeg har funnet det. Et ganske kompakt tastatur sammen med rollermouse så skjer det meste rett ved fingertuppene.

Jeg falt for Microsoft Designer Bluetooth, og var litt skeptisk til blåtann men selve knappelayout’en liker jeg spesielt godt, med rask tilgang til HOME, END, PGUP/DN og god fordeling av piltaster. Blåtannen har fungert overraskende godt, og er kobla til når den skal og helt greit responstid. Musa er meeh, bruker den uansett ikke da Contour Rollermouse tar den jobben.

Jeg hadde garantert likt andre tastaturer men kan ikke ha full-size da jeg må ha alle knappene tilgjengelig foran meg, liker ikke å flytte hendene for langt og bort fra tastaturet.

3 Likes