Podcaster om programmering

Litt inspirert av nuanced sin post om fonter… Har dere noen bra podcaster om programmering å anbefale?

En jeg kan anbefale er lex fridman sin. Den er ikke bare om programmering, men fortsatt mye bra. Feks har han snakket med knuth (multigeni), strostrup (C++), James Gosling (Java), kirnigham (c, awk), jim Keller (hjernen bak cpuene våre), og mange mange fler.

Lex Fridman sin er skikkelig bra. Syntes det er spesielt kult at han er litt filosofisk av seg, da krysningspunktet mellom IT og filosofi gir skikkelig interessante samtaler.

Jeg har hørt det meste av Darknet Diaries. Den er mer en historiefortelling podcast, men ofte veldig underholdende. Han forteller historier og intervjuer mennesker som er aktive innenfor datasikkerhet. Spesielt spennende er historien om Stuxnet og XBox Underground, men den inneholder også mange andre sprø historier og interessante personligheter. Anbefales når man bare ønsker å slappe av.

Ellers hører jeg tidvis på The Changelog, men her velger jeg meg ofte ut enkeltepisoder da spennet på hva som blir snakket om er veldig stort.

2 Likes

Perfekt, trenger noen sånne også :smile:

1 Like

Har hørt en del episoder av darknet diaries nå. Utrolig bra laget! Neste gang jeg må overtale noen til å ta sikkerhet seriøst skal jeg sende de den om talktalk.

1 Like

Awesome :smiley: Ja, den burde gjøre jobben!