Tæpp of the morning to ye

Heisann!

Mitt navn er “Shuggapie”, på ekte som i den virtuelle verden!
For meg er et spissa forum, aka et forum for et gitt fagområde, en plass der likesinnede og folk med felles interesse kan få pusterom til å gå litt mer i dybden på emner man ellers kun skraper i overflaten på.
Det betyr nødvendigvis ikke at alle samtaler må være dype og avanserte, men her har vi iallefall muligheten til å gå så langt vi ønsker =)
Det vil også være en plass der nykommere til fagfeltet kan spørre spørsmål av erfarne uten at noen spørsmål blir framstilt som “for dumme”.

Litt om meg:

Jeg er utdannet datateknolog fra NTNU og nærmer meg 7 års arbeidserfaring der jeg blant annet har jobbet som Konsulent på prosjekter med alt fra 3 til 140 utviklere og jobbet frontend/backend/native med teknologier som java/.net/node/react/iOS/android m.m.
I løpet av de siste 3 årene har jeg tatt en industriell doktorgrad der jeg har fordypet meg i “Data Science” fagfeltet, spesielt innenfor deep learning.

Interesser

Som konsulent ender man ofte opp med å jobbe på forskjellige prosjekt hos ulike kunder, der kundene ofte tilhører vidt forskjellige sektorer. Dette medfører en ekstra mengde arbeid for hvert prosjekt da man i tillegg til å sette seg inn i teknologi (java vs .net vs nodev, angular vs react, iOS vs Android osv) og kodestil/normer i kodebasen må ta et kræskursj i kundens domene og domene-relatert fagterminologi.
Det jeg lærte relativt fort var at hvor enkel og givende jobb du som utvikler har ofte er løsrevet fra
teknologi/rammeverk/metodikk.